Page 16 - دستاوردهای علمی جهان ایران‌شناسی- شماره2
P. 16

‫و تحلیل‌های روزآمد از جریان ایرا ‌نشناسی با فهم جدید‪ ،‬تامین نیازهای علمی چون ارسال منابع‬
‫و ماخذ و متون ایران‌شناسی حتی در قالب فضای مجازی برای استادان و دانشجویان و علاقمندان‬

                                                ‫به حوزه‌های ایران‌شناسی تقویت گردد‪.‬‬
‫‪ .8‬ایجاد دوره‌های دانش افزائی ایرا ‌نشناسی چه بصورت برگزاری دوره‌های معمولی و یا در‬

                                                ‫فضای مجازی در دستور کار قرار گیرد‪.‬‬
‫‪ .9‬بسیاری از آثار و میراث مکتوب مشترک علیرغم بررسی و انجام تصحیحات همچنان به مرحله‬

     ‫نشر نرسیده با درخواست مساعد ‌تهای مالی و امکانات لازم زمینه انتشار این آثار فراهم گردد‪.‬‬
‫‪ .10‬شرایط کنونی ایجاب م ‌یکند برای حل مسایل آموزش زبان فارسی در هند بهتر است به‬
‫مباحث مطالعات ایرا ‌نشناسی پرداخته شود‪ .‬تا در سایه مطالعات ایرا ‌نشناسی مستقل و بدور از ادغام‬
‫مطالعات ایرا ‌نشناسی ذیل مطالعات هندشناسی مشکلات پژوهش و آموزش زبان فارسی نیز حل و‬

                                                                        ‫فصل گردد‪.‬‬
‫در پایان از استادان و صاحبنظران‪ ،‬رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هند و کلیه‬
‫دوستان و همکارانی که زمینه این گفتگوی علمی فرهنگی را فراهم نمودند تشکر و قدردانی شد‪.‬‬

                                                                     ‫‪14‬‬
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21